Programy

Oto kilka programów, które stworzyłem ... choć nie są to wszystkie napisane przeze mnie programy.

Jak będę miał więcej czasu to może umieszczę pozostałe z nich...


HO - gra podobna do gry GO.

Data dodania 2011-09-30 11:49:27

Gra napisana podczas pierwszego roku studiów. Gra posiada podobne zasady do gry GO jednak są one zmienione tak żeby nie można było stosować znanych strategi z GO. Częścią zadania zaliczeniowego było stworzenie sztucznej inteligencji grającej przeciwko graczowi.

Gra do ściągnięcia tutaj (Aby ją uruchomić wystarczy odpalić plik Ho1).

Ho napisane zostało w języku programowania Pascal i działa tylko pod systemem operacyjnym Windows.

 

QWords

Data dodania 2011-09-29 23:30:03

Program do szybkiego tłumaczenia i nauki słówek angielskich napisany w ramach przedmiotu zespołowy projekt programistyczny. Na jego podstawie napisana została moja praca licencjacka zaliczająca etap licencjacki (do pobrania tutaj). Projekt był początkowo realizowany dla wydawnictw słowników Langenscheid a nasz program miał być wydany w Gazecie Prawnej gdzie baza słownika angielskiego miała być udostępniona przez Langenscheid. Ostatecznie z uwagi na kryzys finansowy i cięcia finansowe Gazeta Prawna wycofała się z tego projektu. Langensheid udostępnił nam tylko próbkę słownika z słowami zaczynającymi się na litery 'a' i 'b' dlatego niestety nie da się w pełni korzystać z tłumaczenia słownictwa w QWords.

Projekt realizowałem we współpracy z: Julian Jezierski, Mateusz Kielar, Jan Swieżynski i Michał Switakowski

QWords to program łaczący w sobie kilka funkcjonalności, które dają w połączeniu skuteczne narzędzie do nauki słownictwa w obcym jezyku. QWords integruje w sobie słownik, zautomatyzowane powtórki słownictwa oraz mozliwosc drukowania „flash cards”. Unikalna cecha programu jest łatwosc i szybkosc dostepu do słownika. Pozwala to na wygodne czytanie tekstu w obcym jezyku i poznawanie niezrozumiałych słów i zwrotów. W ten sposób dowiadujemy się jakiego słownictwa potrzebuje uzytkownik i mozemy usprawnic proces nauki.

Program działa zarówno pod Linux jak i Windows. Napisany jest w c++ przy użyciu bibliotek QT4.

Instrukcja użytkowania i jednocześnie prezentacja możliwości QWords.

POBIERZ QWORDS NA WINDOWS
(Istniej też wersja po Linux. Jeśli ktoś chce to może się ze mną skontaktować w celu jej uzyskania)

Gra RPG napisana w ramach zajęć z programowania obiektowego

Data dodania 2011-09-29 12:00:31

Gra RPG napisana w ramach zajęć z programowania obiektowego w języku Smalltalk (w środowisku Dolphin). Przy jej tworzeniu miałem bardzo dużo frajdy związanej z wymyślaniem różnego rodzaju interakcji przedmiotów i istot między sobą. Z perspektywy czasu dochodzę też do wniosku, że sam język Smalltalk był bardzo fajny choć samo środowisko programistyczne (Dolphin) miało różne rodzaju błędy, które czasem powodowały, że można było stracić cały projekt nieodwracalnie. Być może błędy te zostały już naprawione.

Niestety nie da się łatwo uruchomić gry gdyż do użytku dostępna jest tylko wersja Dolphin Community Edition nie pozwalająca na utworzenie wykonywalnego pliku (.exe).

Tutaj dostępna jest dokumentacja (diagram klas i opis możliwości mojej gry)
 


Instrukcja instalacji:
W celu uruchomienia gry należy pobrać z strony www.object-arts.com i zainstalować wspomnianą wersję Dophina. Pliki potrzebne do uruchomienia mojej gry są tutaj. Najpierw należy umieścić wszystkie pliki obrazków wraz z katalogiem grafika w miejsce utworzonego obrazu (plik .img - Dolphin Smalltalk Image File). Następnie w eksplorerze pakietów należy załadować pakiet rpg2.pac. Następnie należy ewaluować polecenie 'GraShell show' (można tego dokonać wchodząc w menażerze klas do klasy GraShell, potem wchodzimy do zakładki Class comment, klikamy na linie z napisem 'GraShell show' i klikamy skrót klawiszowy ctrl+e.


Piłkarzyki

Data dodania 2010-08-01 20:52:42

Prosta gra w piłkarzyki napisana w ramach przedmiotu "programowanie funkcyjne"

Gra została napisana w funkcyjnym języku programowania Ocaml z interfejsem graficznym w GTK.

Program można uruchomić raczej tylko pod linuxsem (ubuntu) po zainstalowaniu odpowiednich paczek (szczegóły w pliku README)
 

Źródła programu

Aplikacja na komórkę - Tajne listy zakupów

Data dodania 2010-08-01 20:26:32

 
W ramach przedmiotu "pisanie bezpiecznych programów w Javie" w czteroosobowej drużynie rozbudowaliśmy aplikację na telefony komórkowe  Odysseus 1.1 (MIDP 1.0, CLDC 1.0)
  • Odysseus to aplikacja napisana w J2ME dla urządzeń mobilnych.
  • Główna funkcjonalność to tworzeni list zakupów.
  • Dodatkowo zaimplementowana funkcjonalność to możliwość dodawania tajnych list zakupów i związane z tym mechanizmy bezpieczeństwa (szyfrowanie zapisywanych danych).

Prezentacja na temat naszego projektu

Źródła programu

Wspomaganie testowania - aplikacja napisana w ramach przedmiotu Projektowanie Obiektowych Systemów Informatycznych

Data dodania 2010-08-01 19:46:58

Program wspierający proces testowania oprogramowania był tworzony w czteroosobowym zespole, do którego oczywiście należałem. Program ten posiadał interfejs webowy i był dla mnie okazją do poznania zaawansowanych technik tworzenia oprogramowania za pomocą JEE.

Aplikacja wykorzystuje:

- Java
- JEE (JavaServer Faces)
- Hibernate
- ICEfaces
- PostgreSQL
- Spring Framework

Architektura programu

Programy napisane w ramach przedmiotu Zaawansowane Bazy Danych

Data dodania 2010-08-01 14:15:28

Pierwsze zadanie w ramach przedmiotu Zaawansowane Bazy Danych.

Celem zadania było napisanie programu wykorzystującego specjalną bibliotekę Hibernate służącej do abstrakcyjnego dostępu do bazy danych.

Treść zadania

Źródła programu

Wykorzystane technologie: Java, Hibernate, JUnit

 

 

Zadanie 2 z Hibernate w ramach przedmiotu ZBD

Treść zadania

Opis mojego rozwiązania

Źródła programu

Z czego korzystam:

  • Java
  • Hibernate
  • MySQL 5.1.33
  • maven
Warcaby

Data dodania 2010-08-01 13:45:43

Gra w warcaby napisana jeszcze za czasów liceum podczas nauki programowania w Javie. Jako że grę stworzyłem w postaci apletu javy można w nią pograć pod poniższym adresem:



 

http://mieten.pl/warcaby/warcaby.html

Wykorzystany język programowania: Java (aplety)